14 Mayıs 2011 Cumartesi

Korsan Kariyer (2)


Daha önce şurada "Korsan Kariyer" başlıklı bir yazı yazmıştım, son zamanlarda duyduğum karşılaştığım durumlar bu yazının devamını getirmeme neden oldu..

Suçlu aramak ya da günah çıkatrmak..

Geleceğinizi ertlemeyin, gelecek burada yatıyor, başarılı gelecekler burada başlıyor gibi sloganlar ile (bu konuda bilgisiz) insanların akıllarını karıştırmak bir nevi onlar kandırmak etik bir durum mu acaba?

Buradan başlıyalım:

Güzel sanatlar lisesine giren bir kişi bunun için emek veriyor, çalışıyor kasıyor.. Sınavlar ön elemeler kayıt derken bunca emekten sonra girmeye hak kazanıyor, lise bitiyor aynı şekilde üniversite, bu sefer işler daha zorlaşıyor, rakipler büyük, bir üniversitenin güzel sanatlar fakültesine girmek kolay mı? Üstelik kaliteli bir üniversiteye girmeyi düşünüyorsan, ne gecen kalıyor ne gündüzün, sağlığından bile oluyorsun.. Eskizler, çizimler, geceler gündüzler deli gibi çalışıyorsun, sınava giriyorsun kazanıyorsun ve o ünide okuyorsun.. Tabi kazanmanın garantiside yok.. Yani kazanamayabilirsin... Üniye girdiğin zamanda ohh tamam rahatladık demiyorsun, ödevler projeler yetişmesi gereken işler, okul zor bitiyor.. Özet olarak ergenlik döneminden başlayıp neredeyse bütün gençliğini bu yolda harcıyorsun.. İş bulma kısmına girmiyorum bile..

Şimdi bunca emek, bunca zaman, bunca kazanılan deneyimleri düşünelim...
Hemen arkasından insanların gözünü "grafik tasarım konusunda uzman olun" diyerek 4 Aylık "Grafik Tasarım Eğitimi" veren kurumları düşünelim..

Bu kadar insan aptaldı, onca emekler verdiler gsf'den mezun oldular, oysa siz bunu 4 ayda sağlıyorsunuz... Aynı şekilde bu kursu almak isteyen arkadaşlara da sözüm, siz 4 ayda grafik tasarım konusunda bu kursa giderek uzman olucaksınız öyle mi?

El insaf!

grafik tasarım benim konuyu anlatmak adına verdiğim basit bir örnekti, sadece grafik olrak düşünmeyelim dış ticaret , yazılım uzmanlığı, 3D uzmanlığı vs. tüm alanları düşünelim..

Burda bariz bir yanlışlık ve aldanma var, bununda insanlar üzerindeki etkileri farklı oluyor tabi.
Mesela geçenlerde okuduğum yerden uzak adlı blogtaki >-şuradaki yazı-< geleceğiniz burada yatıyor gibi iddalı ve komik sloganların; 'armut piş ağzıma düş' insanlarının türetilmesinde ne kadar etkili olduğunun göstergesi...

Burdaki arkadaşımız aldğı kurstan memnun olmadığını açıkça yazmış.. Peki kendisine sorsak ne bekliyordun diye elbet vereceği bir cevap vardır, onun bu beklentisini yükselten ise bu kurumların satış temsilcileri, öyle bir anlatırlar ki sana kursu sanırsın ki bu kursu bitirdikten sonra 10.000 amerikan doları maaşla işe başlıyacaksın.. Kursu suçladık tamam da peki bu kursa böyle bir beklentiyle gelmek ne kadar mantıklı?

Bende zamanında aynı kursa gittim ve sınıfta o kadar alakasız insanlar vardı ki, kendi başarısızlıklarını kursun üstüne atmak onlar için çok kolaydı..

Kurs katılımcıları 2'ye ayrılıyor: bir kısım konu hakkında bilgisi olan, bu konuda daha detaylı bilgi ve tecrübeye sahip olmak isteyen kısım, diğer kısımda konu ile ilk defa tanışan yeni öğrenen, böyle bir kurs varmış hadi gideyimde bir baltaya sap olayım, zaten kursu bittirince kolayca iş bulabileceğimi söylüyorlar diyen kısım :)

Özet olarak, kurs ve kurumlar saçma sapan sloganlarla katılımcılarını yüksek beklentiler içine sokuyor, katılımcılarda kursun sonunda aldığı kurs ile ilgili uzman olucaklarını düşünüyorlar.. Hiç bir emek vermeden bu kadar kolay değil.. Bunu eğitmenler biliyor ama satış temsilcileri konuya baya uzaklar..

Son sözüm şudur; İş kişinin kendisinde bitiyor..

3 yorum:

yerdenuzak dedi ki...

Merhaba, yazıma link verilmeden önce benden izin alınmasını tercih ederim, nezaketen de olsa!Benim Bilge Adam'da aldığım kurs, Microsoft Office, yani armut piş ağzıma düş ya da insanların uzun yıllar okuduğu, emek verdiği bir bölüm değil ,ayrıca şikayetim ise, genel olarak öğretim görevlisinin haksız yere bana bağırması idi, ki kurs yetkilileri bu sorunumu çözdüler.Yani yazınızın amacına uygun bir link değil benden izinsiz aldığınız yazım.

Eski Milenyum dedi ki...

merhaba;

yazınıza link verirken neden izin almam gerektiğini anlamadım? Sizin yazdığınız yazıyı kopyalayıp, kendi bloğuma yapıştırsaydım haklı olabilirdiniz ama öyle bir durum söz konusu değil.. Ayrıca sizin bloğunuz özel bir blog değil, herkese açık bir blog, herkes okuyabilir. Yani ben link vermekle bazı şeyler ifşa etmiş olmuyorum.

Yazımı size hitaben yazmadım, ama şu satırlarda size ait değil mi?

" Bilge Adam'ı tavsiye etmiyorum.Verilen eğitimin, izlenilen yolun doğru olduğunu bulmuyorum, öğrencisine sahip çıktığını düşünmüyorum, adına yakışır hareket ettiğine inanmıyorum, sorun çözme anlayışının basit bir matematik ve belki bir özür olması gerekirken, beni mağdur ettiğini düşünüyorum!"

Siz sadece kurs yetkilisinin size haksız davranışından bahsetmiş olsanız, bilge adam eğitmenleri çok kaba tarzında bir yazı yazsanız eyvallah ama eğitim içeriğinden de memnuniyetsizliğiniz var, benim dikkat çekmek istediğim konu buydu.

yerdenuzak dedi ki...

Merhaba,

Ben Bilge Adam belasından kurtulduğumu sanıyordum:)Bir kişi daha yazımın altına yorum bırakınca bana yazdığın yukarıdaki cevabı yeni gördüm. Evet haklısın blogumu herkes okuyor, link verebilirsin belki ama bana kalırsa yanlış bir olaya verilmiş bir link, bunu demek istiyorum. Ayrıca Bilge Adam şikayetim sadece o yazı ile sınırlı değil, daha önceki yazılarımda da eğitim içeriğiyle ve sağla(ma)dığı koşullarla ilgili yazılarda yazmıştım. Ayrıldığım kurs hala devam ediyor mesela, normalde bitmesi gereken tüm eğitimler Kadıköy şubede aksadı, yirmi kişilik sınıflarda katılım ikiye üçe düştü, benim gibi düşünüp ayrılanlar oldu.O kadar çok mağdur ile hala görüşüyorum ki, tek olmadığımı biliyorum. Belki haklısındır, satış ekibi çok iyi çalışıyor,büyük vaatlerle güzel düşler kurduruyorlar bizim gibilere! Yine Bilge Adam yazılarımdan birinde eşiminde başka bir programa yazıldığından ve gayet memnun olduğundan bahsetmiştim, bu da olabilir. Sonuçta ben paramın karşılığını alamadım,öyle ya da böyle!Ve son olarak memnun olmadığım program kurs yetkililerince yeterli verim alamadıkları ve içeriği yeterli bulunmadığı için değiştirildi.Olan zamanıma ve karşılığını alamadığım parama oldu, bu kadar...